переносимо вільний член у праву частину і знаходимо значення х2, звідки:
ПРИКЛАД:
Розв’яжіть
рівняння:
2х2
= 18.
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
х2
= 9, х
= ±3.
ПРИКЛАД:
Розв’яжіть
рівняння:
2х2
+ 5 = 0.
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
Так як 2х2 + 5 >
0 при будь-яких х, то рівняння
2х2
+ 5 = 0 не має коріння.
ПРИКЛАД:
Розв’яжіть
рівняння:
3х2
– 10 = 0.
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
Розділимо обидві частини рівняння на 3, отримаємо:
25х2
+ 45 – 24х2 + 54 = 90;
х2
+ 99 = 90;
х2
+ 9 = 0.
ВІДПОВІДЬ:
Рівняння
немає рішень (в
області дійсних чисел)
ПРИКЛАД:
х = 6.
Тоді або х = 0, або
ПРИКЛАД:
Розв’язати
рівняння:
2х2
– 5х = 0.
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
Маємо:
х(2х – 5) = 0.
Значить, або х = 0,
або 2х – 5 = 0, тобто
х
= 2,5.
ПРИКЛАД:
2х(2х – 3) = 0,
х1
= 0, х2
= 1,5.
х
≠ 0, х ≠ –1.
ВІДПОВІДЬ: х = 1,5
ПРИКЛАД:
Розв’яжіть рівняння:
(х2
– 1)2 + ((х – 1)(х – 2))2 = 0.
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
Очевидно,
що
(х2
– 1)2 ≥
0 і
((х – 1)(х – 2))2 ≥ 0,
а
сума двох невід'ємних чисел дорівнює нулю і тоді, коли кожне доданок дорівнює
нулю.
Тому
спочатку треба вирішити рівняння
(х2
– 1)2 =
0 и
((х – 1)(х – 2))2 = 0,
а
потім знайти їх загальне коріння.
Корінням
рівняння (х2 – 1)2 = 0
є числа 1 і –1, а корінням рівняння ((х – 1)(х – 2))2
= 0 – числа 1 і 2.
Загальним є число 1 – це корінь вихідного
рівняння .
Розв’яжіть рівняння:
(х2
– 1)(х2 – 4) = 0.
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
Добуток
двох чисел дорівнює нулю тоді і тільки тоді, коли хоча б одне з чисел дорівнює
нулю. Тому спочатку треба вирішити рівняння
х2 – 1 = 0 и х2
– 4 = 0,
а потім
об'єднати їх коріння.
Корінням
першого рівняння є числа 1 та –1,
а другого – числа 2
та –2. Отже, 1, –1, 2, –2 – коріння вихідного рівняння.
- Урок 1. Лінійне рівняння з одним невідомим і цілими вільними членами
- Урок 2. Лінійне рівняння з одним невідомим і дрібними вільними членами
- Урок 3. Застосування правил визначення невідомого доданка, зменшуваного і від'ємника для розв'язання задач
- Урок 4. Застосування правил визначення невідомого множника для розв'язання задач
- Урок 5. Розв'язування рівнянь, що зводяться до лінійних
- Урок 6. Розв'язування рівнянь із змінною в знаменнику
- Урок 7. Застосування правил визначення діленого і дільника для розв'язання задач
- Урок 8. Лінійне рівняння з двома невідомими
- Урок 9. Рішення лінійних рівнянь за допомогою графіків
- Урок 10. Лінійне рівняння з параметром
- Урок 11. Системи двох рівнянь першого степеня з двома невідомими
- Урок 12. Розв'язання систем рівнянь способом підстановки
- Урок 13. Розв'язання систем рівнянь способом алгебраїчного додавання
- Урок 14. Рішення лінійних систем рівнянь за допомогою графіків
- Урок 15. Розв'язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь
- Урок 16. Системи трьох лінійних рівнянь з трьома невідомими
- Урок 17. Повне квадратне рівняння загального вигляду
- Урок 18. Зведене квадратне рівняння
- Урок 19. Теорема Вієта
- Урок 21. Розв'язання квадратного рівняння способом виділення квадрата двочлена
- Урок 22. Графічний спосіб розв'язування квадратних рівнянь
- Урок 23. Квадратний тричлен
- Урок 24. Квадратні рівняння з параметрами
- Урок 25. Дробові раціональні рівняння
- Урок 26. Задачі на складання квадратних рівнянь
- Урок 27. Рівняння кола
- Урок 28. Системи рівнянь другого степеня є двома невідомими
- Урок 29. Розв'язування задач за допомогою систем рівнянь другого степеня
- Урок 30. Перетин прямої з колом
- Урок 31. Рішення нелінійних систем рівнянь за допомогою графіків
- Урок 32. Системи рівнянь з параметрами
- Урок 33. Рівняння вищих степенів
- Урок 34. Розв'язання рівнянь способом заміни
- Урок 35. Розв'язання систем рівнянь способом заміни
- Урок 36. Задачі на знаходження чисел
- Урок 37. Задачі на знаходження цифр
- Урок 38. Рішення задач на змішування за допомогою рівнянь
- Урок 39. Рішення задач на змішування за допомогою систем рівнянь
- Урок 40. Ірраціональні рівняння
Комментариев нет:
Отправить комментарий