З одного пункту одночасно в протилежних напрямках вийшли два пішохода. Через 3 год. віддаль між ними стала 21 км. Знайти швидкість другого пішохода, якщо швидкість першого була 4 км за годину.
РОЗВ’ЯЗАННЯ:
Розв’язавши це рівняння, дістанемо, що х = 3 км/год.
Так
як швидкість першого пішохода дорівнює 4 км/год,
значить за 3 год він пройшов
4∙ 3 = 12 (км).
Так
як швидкість другого пішохода дорівнює 3 км/год,
значить
за 3
час пройшов
3∙ 3 = 9 (км).
Відстань
між ними через 3 год буде
9 + 12 = 21 (км).
Отже,
завдання вирішено правильно.
ЗАДАЧА:
Мотузку
довжиною 22
м розрізали на дві частини так, що одна
з них стала на 20%
довшою за іншу. Визначте довжину кожної
частини.
РОЗВ’ЯЗАННЯ:
х = 22 ∙ 1,2 – 1,2х,
х + 1,2х =
26,4, 2,2х = 26,4,
х = 26,4 : 2,2 = 12,
х = 12 (м).
22 – х = 22 – 12 = 10 (м).
ВІДПОВІДЬ: мотузка
розрізана на частини довжиною 12 м
і 10
м.
ПЕРЕВІРКА:
Оскільки
мотузка розрізана на частини довжиною 12 м і 10 м, то загальна довжина мотузки
дорівнює 22
м. Отже, завдання вирішено правильно.
ЗАДАЧА:
Двоє
працівників, працюючи разом, можуть виготовити кілька однакових деталей за 10
год. За скільки годин може виготовити ці деталі один працівник, якщо іншому для
цього потрібно 35
год ?
РОЗВ’ЯЗАННЯ:
Нехай
першому робітнику потрібно х год, щоб виготовити дану кількість
деталей. Тоді за голину він виготовляє 1/х частину. Другому на це ж саме потрібно 35
год і він виготовляє за годину 1/35 частину. Обидва робітники разом виготовлять
цю ж кількість деталей за 10 год, а за годину – 1/10
частину.
Рівняння:
1/х
+ 1/35 = 1/10,
Отже,
першому робітнику потрібно 14 год.
ВІДПОВІДЬ: 14
год
ПЕРЕВІРКА:
Підставимо
в рівняння замість х знайдене число 14
і вирішимо його:
1/14
+ 1/35 = 5/70 + 2/70 = 7/70 =
1/10,
Рівняння
вирішено правильно, отже, завдання вирішено правильно.
ЗАДАЧА:
До
басейну підведено дві труби, якими його можна наповнити за 4
год. Якщо відкрити тільки першу трубу, басейн наповниться за 6
год. За скільки годин можна наповнити басейн, якщо відкрити лише другу трубу
?
РОЗВ’ЯЗАННЯ:
Нехай
друга труба наповнить басейн за х год, наповнюючи за годину 1/х частину басейну. Перша труба наповнить його
за 6
год, наповнюючи за годину 1/6 частину басейну. Обидві труби наповнять його
за 4
год, наповнюючи за годину 1/4 частину басейну.
Рівняння:
1/х
+ 1/6 = 1/4,
Отже,
друга труба наповнить басейн за 12 год.
ВІДПОВІДЬ: 12
год
ПЕРЕВІРКА:
Підставимо
в рівняння замість х знайдене число 12 і вирішимо його:
1/12
+ 1/6 = 1/12 + 2/12 = 3/12 =
1/4,
Рівняння
вирішено правильно, отже, завдання вирішено правильно.
ЗАДАЧА:
Привезені
в магазин фрукти продали протягом двох днів. За перший день продали 7/15 усіх фруктів, а за другий – на 18 кг
більше, ніж за перший. Скільки кілограмів фруктів продали в магазині за
два дня ?
РОЗВ’ЯЗАННЯ:
Нехай за два дні в магазині продали х кг фруктів.
Тоді за перший день продали 7/15 х кг
фруктів, а за другий – 8/15 х кг. За другий день продали на 18 кг фруктів
більше.
Рівняння:
8/15 х – 7/15 х = 18,
х/15 = 18, х = 270 (кг).
ВІДПОВІДЬ: 270 кг
ПЕРЕВІРКА:
Якщо
від 270
кг відібрати 18 кг,
то ми знайдемо кількість фруктів, проданих за два дні в рівних кількостях,
отже, за перший день було продано
(270 – 18) : 3 = 126 (кг).
Знайдемо,
яку частину фруктів продано за перший день:
126/270
= 7/15.
Завдання
вирішено правильно.
ЗАДАЧА:
Моторний
човен пройшов 6
км проти течії річки і 8 км
за течією, витративши на весь шлях
1 год. Яка швидкість човна в стоячій
воді, якщо швидкість течії річки становіть 2 км/год
?
РОЗВ’ЯЗАННЯ:
6х + 12 + 8х – 16 = х2 + 2х – 2х – 4,
14х – 4 = х2 – 4,
14х = х2, х(х
– 14) = 0,
х1 = 0, х2 =
14.
х1 = 0 – не задовольняє умову задачі,
Отже, х = 14 (км/год).
ВІДПОВІДЬ: 14 км/год
ПЕРЕВІРКА:
Швидкість
човна проти течії річки дорівнює
14 – 2 = 12 (км/год).
Швидкість
човна за течією річки дорівнює
14 + 2 = 16 (км/год).
Час,
витрачений на шлях пройдений човном проти течії, дорівнює
6 : 12 = 0,5 (час).
Час,
витрачений на шлях пройдений ложкою за течією, дорівнює
8 : 16 = 0,5 (час).
Час,
витрачений на весь шлях туди і назад, дорівнює:
0,5 + 0,5 = 1 (час).
Завдання
вирішено правильно.
ЗАДАЧА:
Катер
мав пройти відстань між містами зі швидкістю
15 км/год, а насправді йшов зі
швидкістю 12
км/год
і тому запізнився на 3
год. Знайдіть відстань між містами.
РОЗВ’ЯЗАННЯ:
Нехай шукана відстань дорівнює х км. Катер пройшов її за х/12 годин, а мав пройти за х/15 годин. Оскільки ішов він на 3 год довше, ніж мав іти, то:
х/12 – х/15 =
3.
ВІДПОВІДЬ: 180
км
ПЕРЕВІРКА:
Час,
який катер повинен витратити за планом, дорівнює:
180 : 15 = 12 (год).
Час,
який катер витратив фактично, дорівнює:
180 : 12 = 15 (год).
Катер
спізнився на
15 – 12 = 3 год
Завдання
вирішено правильно.
ЗАДАЧА:
З
наповненого басейну о 12
год стали випускати воду через 3
однакові труби. Коли половина води витекла, одну з труб закрили. Весь
басейн спорожнили через дві інших трубі о
10 год вечора. О котрій голині закрили першу трубу
?
РОЗВ’ЯЗАННЯ:
Позначимо обсяг всього басейну за 1, тоді обсяг води, пройдений через трубу, яку
закрили дорівнює:
1/2 : 3
= 1/6.
Якщо позначити за час роботи цієї труби, то за годину через неї
пройде : 1/6х води. Враховуючи, що пропускна здатність за
годину для всіх труб однакова, отримаємо об'єм води, пройденої через 2 труби
за 10 год:
10/6х + 10/6х = 10/3х,
отримаємо рівняння:
10/3х + 1/6 = 1,
10/3х = 5/6, 3х ∙ 5 = 10 ∙ 6,
3х = (10 ∙ 6) : 5, 3х
= 12,
Звідки х = 4 (год).
ВІДПОВІДЬ: 4 год
ЗАДАЧА:
Катер
пройшов 40 км
за течією річки і таку саму відстань проти течії, витративши на шлях
проти течії на 20
хв більше, ніж на шлях за течією.
Знайдіть власну швидкість катера, якщо швидкість течії річки становить 3
км/год.
РОЗВ’ЯЗАННЯ:
120(х + 3) – 120(х – 3) – (х2 –
9) = 0,
120х + 360 – 120х + 360 – х2 + 9 = 0,
729 – х2 = 0, х2
= 729, х = ±27,
х = –27 – не задовольняє умову
задачі.
- Урок 1. Лінійне рівняння з одним невідомим і цілими вільними членами
- Урок 2. Лінійне рівняння з одним невідомим і дрібними вільними членами
- Урок 3. Застосування правил визначення невідомого доданка, зменшуваного і від'ємника для розв'язання задач
- Урок 4. Застосування правил визначення невідомого множника для розв'язання задач
- Урок 5. Розв'язування рівнянь, що зводяться до лінійних
- Урок 6. Розв'язування рівнянь із змінною в знаменнику
- Урок 8. Лінійне рівняння з двома невідомими
- Урок 9. Рішення лінійних рівнянь за допомогою графіків
- Урок 10. Лінійне рівняння з параметром
- Урок 11. Системи двох рівнянь першого степеня з двома невідомими
- Урок 12. Розв'язання систем рівнянь способом підстановки
- Урок 13. Розв'язання систем рівнянь способом алгебраїчного додавання
- Урок 14. Рішення лінійних систем рівнянь за допомогою графіків
- Урок 15. Розв'язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь
- Урок 16. Системи трьох лінійних рівнянь з трьома невідомими
- Урок 17. Повне квадратне рівняння загального вигляду
- Урок 18. Зведене квадратне рівняння
- Урок 19. Теорема Вієта
- Урок 20. Неповні квадратні рівняння
- Урок 21. Розв'язання квадратного рівняння способом виділення квадрата двочлена
- Урок 22. Графічний спосіб розв'язування квадратних рівнянь
- Урок 23. Квадратний тричлен
- Урок 24. Квадратні рівняння з параметрами
- Урок 25. Дробові раціональні рівняння
- Урок 26. Задачі на складання квадратних рівнянь
- Урок 27. Рівняння кола
- Урок 28. Системи рівнянь другого степеня є двома невідомими
- Урок 29. Розв'язування задач за допомогою систем рівнянь другого степеня
- Урок 30. Перетин прямої з колом
- Урок 31. Рішення нелінійних систем рівнянь за допомогою графіків
- Урок 32. Системи рівнянь з параметрами
- Урок 33. Рівняння вищих степенів
- Урок 34. Розв'язання рівнянь способом заміни
- Урок 35. Розв'язання систем рівнянь способом заміни
- Урок 36. Задачі на знаходження чисел
- Урок 37. Задачі на знаходження цифр
- Урок 38. Рішення задач на змішування за допомогою рівнянь
- Урок 39. Рішення задач на змішування за допомогою систем рівнянь
- Урок 40. Ірраціональні рівняння
Комментариев нет:
Отправить комментарий