ВІДЕОУРОК
Швидкість
видалення більша за швидкість будь-якого з них. Швидкість, час та відстань
пов'язані формулою шляху.
S = v ∙ t.
Швидкість
видалення.
Швидкість видалення – це відстань, яка збільшується за одиницю
часу між двома об'єктами, що рухаються у протилежних напрямках.
Наприклад, якщо два пішоходи відправляться з одного
і того ж пункту в протилежних напрямках, причому швидкість першого буде 4 км/год,
а швидкість другого 6
км/год, то швидкість видалення складатиме:
4
км/год + 6
км/год = 10 км/год.
Це означає, що кожну годину відстань між двома
пішоходами збільшуватиметься на 10 км.
Щоб знайти швидкість видалення, потрібно скласти швидкість
об'єктів.
За першу годину відстань між пішоходами становитиме 10 км:
4 км + 6 км = 10 км.
За дві години відстань між пішоходами становитиме:
10 ∙ 2 = 20 (км).
ЗАДАЧА:
Від
однієї станції вирушили одночасно у протилежних напрямках товарний поїзд та
пасажирський експрес. Швидкість товарного поїзда становила 40
км/год, а швидкість експресу – 180
км/год. Яка відстань буде між ним через 2 години
?
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
Визначимо
швидкість видалення поїздів. Для цього складемо ці швидкості:
40
км/год
+ 180
км/год = 220 км/год.
Отримали
швидкість видалення поїздів рівну 220 км/год. Ця швидкість показує, що
за одну годину відстань між поїздами збільшуватиметься на 220
км. Щоб дізнатися, яка відстань буде між поїздами через дві години, потрібно 220
помножити
на 2.
220 ∙ 2 = 440 км.
ВІДПОВІДЬ: 440
км
ЗАДАЧА:
З
одного пункту одночасно в протилежних напрямках виїхали двоє велосипедистів.
Один із них їхав зі швидкістю 11 км/год, а другий зі швидкістю 13
км/год. Яка відстань буде між ними через 4 години
?
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
Знайдемо
швидкість видалення велосипедистів:
11
км/год
+ 13
км/год = 24 км/год.
Дізнаємося,
яка відстань буде між ними через 4 год.
24 ∙ 4 = 96 (км).
ВІДПОВІДЬ: 96
км
ЗАДАЧА:
З
одного села в протилежних напрямах вирушили одночасно вершник зі швидкістю 14
км/год і пішохід зі швидкістю 4
км/год. Якою буде відстань між ними через
4 год після початку руху
?
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
14 + 4 = 18 (км) – на стільки збільшується
відстань між вершником і пішоходом щогодини.
18 ∙ 4 = 72 (км) – відстань між вершником
і пішоходом через 4 год.
ВІДПОВІДЬ: 72
км
ЗАДАЧА:
З
населеного пункту одночасно у протилежних напрямках вирушили велосипедист та
мотоцикліст. Швидкість велосипедиста 16 км/год, а швидкість мотоцикліста –
40 км/год. Яка відстань буде між ними
через 2
години ?
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
Визначимо
швидкість видалення велосипедиста та мотоцикліста. Для цього складемо ці
швидкості:
16
км/год
+ 40
км/год = 56 км/год.
Визначимо
відстань, яка буде між велосипедистом та мотоциклістом через 2
години. Для цього швидкість видалення (56 км/год) помножимо на 2
години.
56 ∙ 2 = 112 (км).
ВІДПОВІДЬ: 112
км
ЗАДАЧА
Товарний
та пасажирський поїзди рухаються у протилежних напрямках. Швидкість товарного 45
км/год, швидкість пасажирського – 70
км/год. Нині між ними 20 км. Яка відстань буде між ними
через 2
години ?
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
Знайдемо
швидкість видалення поїздів:
70 + 45 = 115 (км/год).
Знайдемо
відстань, яку пройдуть поїзди за 2 години:
115 ∙ 2 = 230 (км).
Тоді
відстань між поїздами через 2 години буде:
230 + 20 = 250 (км).
ЗАДАЧА:
З
населеного пункту одночасно у протилежних напрямках вирушили велосипедист та
мотоцикліст. Швидкість велосипедиста 10 км/год, а швидкість мотоцикліста –
30 км/год. Через скільки годин
відстань між ними буде 80 км
?
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
Визначимо
швидкість видалення велосипедиста та мотоцикліста. Для цього складемо ці
швидкості:
10
км/год
+ 30
км/год = 40 км/год.
За
одну годину відстань між велосипедистом та мотоциклістом збільшується на 40
км. Щоб дізнатися, через скільки годин відстань між ними буде 80
км, потрібно визначити скільки разів 40 км.
80 : 40 = 2.
ВІДПОВІДЬ: через
2
години після початку руху, між велосипедистом та мотоциклістом буде 80
км
ЗАДАЧА:
З
населеного пункту одночасно у протилежних напрямках вирушили велосипедист та
мотоцикліст. Через 2 години відстань між ними була 90
км. Швидкість велосипедиста становила 15 км/год. Визначити швидкість
мотоцикліста.
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
Визначимо
відстань, пройдену велосипедистом за 2 год. Для цього помножимо його
швидкість на 2 години:
15 ∙ 2 = 30 (км).
За
дві години велосипедист подолав 30 км. Віднімемо із загальної
відстані, відстань пройдена велосипедистом:
90 км – 30 км = 60 км.
Отримали
відстань, яку подолав мотоцикліст за 2 год.
Якщо
розділимо пройдену мотоциклістом відстань на 2 год, то знайдемо швидкість, з якою
він рухався:
60 : 2 = 30
км/год.
ВІДПОВІДЬ: 30 км/год
ЗАДАЧА:
З
одного пункту одночасно у протилежних напрямках виїхали два автобуси. Швидкість
одного автобуса 48 км/год, а іншого на 6
км/год більше.
Через скільки годин відстань між автобусами буде 540
км ?
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
Знайдемо
швидкість другого автобуса:
48
км/год
+ 6
км/год = 54 км/год.
Знайдемо
швидкість видалення автобусів:
48
км/год
+ 54
км/год = 102 км/год.
За
годину відстань між автобусами зростає на 102 км. Щоб дізнатися через скільки
годин відстань між ними буде 510 км, потрібно дізнатися скільки
разів у 510
км містить по 102 км/час.
510 : 102 = 5 (год).
ВІДПОВІДЬ: 5
(год)
ЗАДАЧА:
З
однієї станції вийшов поїзд з швидкістю 48 км/год. Через 2
год з тієї самої станції в протилежному
напрямі вийшов другий поїзд. Через 3 год після його виходу відстань між поїздами
стала 402
км. Знайдіть швидкість другого поїзда.
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
Знайдемо
час перебування в дорозі першого поїзда:
2
+ 3 = 5 (год).
Знайдемо
відстань, пройдену першим поїздом:
48 км/час
∙ 5 час = 240
км.
Знайдемо
відстань, пройдену другим поїздом:
402
км
– 240
км = 162
км.
Знайдемо
швидкість другого поїзда:
162
км
: 3
час
= 54 км/год.
Завдання до уроку 21
- Урок 1. Відношення величин
- Урок 2. Пропорції
- Урок 3. Величини прямо пропорціональні
- Урок 4. Величини обернено пропорціональні
- Урок 5. Пропорціональний поділ
- Урок 6. Відсотки
- Урок 7. Знаходження процентів даного числа (задачі)
- Урок 8. Знаходження числа за його процентами (задачі)
- Урок 9. Знаходження процентного відношення двох чисел
- Урок 10. Прості та складні відсотки
- Урок 11. Задачі на час
- Урок 12. Задачі на знаходження двох чисел за їх сумою і різницею
- Урок 13. Задачі на знаходження двох чисел за їх сумою або різницею і відношенням
- Урок 14. Середнє арифметичне
- Урок 15. Середнє арифметичне (задачі)
- Урок 16. Масштаб на планах та картах
- Урок 17. Визначення відстані на місцевості
- Урок 18. Визначення відстані на карти або плані
- Урок 19. Задачі на зустрічний рух
- Урок 20. Задачі на рух в одному напрямі
- Урок 22. Задачі на рух по воді
- Урок 23. Задачі на спільну роботу
Комментариев нет:
Отправить комментарий