ВІДЕОУРОК
Мишко,
Миколка і Петрик були в поході. Підійшовши до лісу, вони вирішили відпочити. У
Мишка було 2 пиріжки, у Петрика 4 і в Миколки
6. Усі пиріжки хлопчики поділили порівну і
з’їли. Скільки пиріжків з’їв кожній ?
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
У
хлопчиків було
2 + 4 + 6 = 12 пиріжків.
Кожному
з них дісталося
7,5 кг, 8,2 кг, 8,8 кг, 7,4 кг і 9,1 кг м'яса.
Знайдемо середню кількість м'яса, яку з'їдав лев за один день.
= 41: 5 = 8,2 (кг).
ЗАДАЧА:
Щоденна
зарплата робітника протягом п'яти днів була:
7,5
руб,
8,2 руб,
8,8 руб,
7,4 руб,
9,1 руб.
Знайдіть
середню зарплату робітника за один день.
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
(7,5
+
8,2 + 8,8 + 7,4 + 9,1) : 5 =
=
41 : 5 = 8,2 (руб).
ЗАДАЧА:
Середній
зріст 10 баскетболістів – 192 см, а середній зріст дев'яти з них
– 191 см. Який зріст десятого
баскетболіста ?
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
192 ∙ 10 – 191 ∙
9 =
= 1920 – 1719 = 201 (см).
ЗАДАЧА:
Змішано
печиво трьох сортів. При цьому взято 5 кг
печива ціною 0,9 крб за кілограм, 7
кг – ціною 1,2 крб, і 8
кг – ціною 0,8 крб
за кілограм. Визначити ціну кілограма суміші.
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
В
задачі треба визначити ціну кілограма суміші печива. Ціну кілограма суміші
печива можна визначити, знаючи загальну вартість печива і загальну його вігу. Загальну
вагу печива легко визначити, бо в умові дано вагу печива кожного сорту.
Загальну вартість печива ми зможемо обчислити, визначивши вартість кожної з
складових частин суміші.
Визначимо
вартість кожної з частин печива, з яких складається суміш. Це можна легко
зробити, оскільки відомі і ціна, і число кілограмів печива кожного сорту:
0,9 ∙ 5 = 4,5 (крб),
1,2 ∙ 7 = 8,4 (крб),
0,8 ∙ 8 = 6,4 (крб).
Далі
обчислимо загальну вартість усього печива, тобто всієї суміші:
4,5
+ 8,4 + 6,4 = 19,3 (крб).
Потім
знайдемо число кілограмів суміші:
5 + 7 + 8 = 20 (кг),
і,
нарешті, ціну одного кілограма її:
19,3 : 20 = 96,5 (коп/кг).
З
поля, площа якого дорівнює 3,2 га зібрали 160
ц зерна. Знайдіть середню врожайність
з 1
га.
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
Дізнаємося, скільки в середньому витрачали в кожному з шести днів:
ЗАДАЧА:
Знайти
середню ранішню температуру повітря в другій декаді вересня, якщо протягом
чотирьох днів у цей час термометр показував
10°,
протягом трьох днів 12°, протягом двох днів 9° і
один день температура була 14°.
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
ЗАДАЧА:
Людина йшла 4 год. За першу годину вона пройшла 5,5 км, за другу 5,2 км, за третю 4,8 км, за четверту 4,1 км. З якою сталою швидкістю потрібно
йти, щоб подолати всю цю відстань за 4
год ?
РЕШЕНИЕ:
Увесь
шлях дорівнює
5,5 + 5,2 + 4,8 + 4,1 =
19,6 кілометрів.
Щоб
розв’язати задачу, треба пройдений шлях поділити на час. Дістанемо:
(5,5 + 5,2 + 4,8 + 4,1) : 4 =
= 19,6 : 4 = 4,9 (км/год).
Значить, автомобіль їхав з середньою швидкістю 71,08 км/год.
ЗАДАЧА:
У задачі треба знайти середнє арифметичне чисел
120, 110, 80 і 80:
Щоб знайти, скільки кілометрів у середньому долає за годину учасник руху, треба обчислите середнє арифметичне відстаней на різних ділянках руху.
Завдання до уроку 15
- Урок 1. Відношення величин
- Урок 2. Пропорції
- Урок 3. Величини прямо пропорціональні
- Урок 4. Величини обернено пропорціональні
- Урок 5. Пропорціональний поділ
- Урок 6. Відсотки
- Урок 7. Знаходження процентів даного числа (задачі)
- Урок 8. Знаходження числа за його процентами (задачі)
- Урок 9. Знаходження процентного відношення двох чисел
- Урок 10. Прості та складні відсотки
- Урок 11. Задачі на час
- Урок 12. Задачі на знаходження двох чисел за їх сумою і різницею
- Урок 13. Задачі на знаходження двох чисел за їх сумою або різницею і відношенням
- Урок 14. Середнє арифметичне
- Урок 16. Масштаб на планах та картах
- Урок 17. Визначення відстані на місцевості
- Урок 18. Визначення відстані на карти або плані
- Урок 19. Задачі на зустрічний рух
- Урок 20. Задачі на рух в одному напрямі
- Урок 21. Задачі на рух у протилежних напрямках
- Урок 22. Задачі на рух по воді
- Урок 23. Задачі на спільну роботу
Комментариев нет:
Отправить комментарий