Подібність
радикалів.
Два чи кілька радикалів
називаються подібними, якщо вони однакового степеня і мають однакові підкореневі
вирази.
ПРИКЛАД:
Іноді дані радикали виявляються подібними тільки після
деяких перетворень.
ПРИКЛАД:
Чи
подібні радикали ?
Додавання
і віднімання.
Щоб додати (відняти) радикали, їх з'єднують знаками плюс (мінус) и зводять подібні члени, якщо вони є.
ПРИКЛАД:
ПРИКЛАД:
Обчисліть:РОЗВ'ЯЗАННЯ:Алгебраїчні суми радикалів можна зводити у ступінь, користуючись формулами скороченого множення.
ПРИКЛАД:Множення.
Щоб перемножити кілька
радикалів однакового степеня, треба перемножити підкореневі вирази і з добутку
добути корінь того самого степеня.
Якщо перемножуються
радикали з різними показниками, то їх треба спочатку звести до одного показника.
Якщо перед радикалами є коефіцієнти, то їх перемножують.
ПРИКЛАД:
Насамперед, потрібно
привести радикали до одного показника. Ми можемо показник кореня і показник степеня
підкореного виразу помножити на те саме натуральне число. Тому:Далі маємо:А тепер в отриманому результаті розділимо показники кореня та степеня
підкореного виразу на 3.Отже:ПРИКЛАД:
ПРИКЛАД:
Ділення.
ПРИКЛАД:
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
Спростимо вираження, використовуючи властивості мір, правила дій з коренями і нові позначення:
ВІДПОВІДЬ: –1
Завдання до уроку 16
Ділення.
Щоб поділити радикали з
однаковими показниками, треба поділити їх підкореневі вирази і із частки добути
корінь того самого степеня.
Щоб поділити радикали з
різними показниками, їх треба звести спочатку до однаковим показників.
Якщо є коефіцієнти, то їх ділять.
ПРИКЛАД:
Виконати
ділення за допомогою формул скороченого множення.
ПРИКЛАД:РОЗВ'ЯЗАННЯ:
При
рішенні завдань на спрощення ірраціональних виразів алгебри часто застосовують
спосіб заміни молодших мір змінних якими-небудь новими змінними. При цьому
повинне вийти раціональне вираження алгебри відносно нових змінних. Спростивши
отримане вираження, слід повернутися до вираження з колишніми змінними.
ПозначимоСпростимо вираження, використовуючи властивості мір, правила дій з коренями і нові позначення:
ВІДПОВІДЬ: –1
Завдання до уроку 16
Інші уроки:
- Урок 1. Дійсні числа
- Урок 2. Арифметичний квадратний корінь
- Урок 3. Квадратний корінь з добутку і дробу
- Урок 4. Квадратний корінь з степеня
- Урок 5. Винесення множників за знак кореня
- Урок 6. Внесення множників під знак кореня
- Урок 7. Знищення ірраціональності в знаменнику дробу
- Урок 8. Дії над радикалами
- Урок 9. Зведення у степінь арифметичних квадратних коренів
- Урок 10. Корінь m-го степеня
- Урок 11. Корінь m-го степеня з добутку
- Урок 12. Корінь m-го степеня з дробу
- Урок 13. Корінь m-го степеня із степені
- Урок 14. Винесення множників за знак кореня m-го степеня
- Урок 15. Внесення множників під знак кореня m-го степеня
- Урок 17. Піднесення до степеня кореня m-го степеня
- Урок 18. Добування кореня із кореня m-го степеня
- Урок 19. Знищення ірраціональності в чисельнику або знаменнику дробу
- Урок 20. Основна властивість радикала
- Урок 21. Перетворення виразів що містять степені з позитивними дробовими показниками
- Урок 22. Перетворення виразів що містять степені з негативними дробовими показниками
Комментариев нет:
Отправить комментарий