Вирази, які містять квадратні корені, можна додавати,
віднімати, множити і ділити (на дільник, відмінний від 0).
Подібність
радикалів.
Два чи кілька
радикалів називаються подібними, якщо вони однакового степеня і мають однакові
підкореневі вирази.
ПРИКЛАД:
Іноді дані радикали виявляються подібними тільки
після деяких
перетворень.
ПРИКЛАД:
Чи
подібні радикали ?
Подібні.
Додавання
і віднімання.
Щоб додати (відняти)
радикали, їх з’єднують знаками плюс (мінус) і зводять подібні члени, якщо вони
є.
ПРИКЛАД:
Виконати
вказані дії:
7 – √͞͞͞͞͞11
˃ 0, 3
– √͞͞͞͞͞11
< 0, то,
врахувавши
означення модуля, отримаємо:
|7 – √͞͞͞͞͞11|+|3 – √͞͞͞͞͞11|=
= 7 – √͞͞͞͞͞11 – (3 – √͞͞͞͞͞11) = 4.
ПРИКЛАД:
Спростіть
вираз:
6√͞͞͞͞͞8 – √͞͞͞͞͞32.
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
6√͞͞͞͞͞8 – √͞͞͞͞͞32
= 12√͞͞͞͞͞2 – 4√͞͞͞͞͞2 =
8√͞͞͞͞͞2.
ПРИКЛАД:
Спростіть
вираз:
10√͞͞͞͞͞3 –
0,5√͞͞͞͞͞48.
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
10√͞͞͞͞͞3 –
0,5√͞͞͞͞͞48
= 10√͞͞͞͞͞3 – 0,5
∙ 4√͞͞͞͞͞3 =
= 10√͞͞͞͞͞3 – 2√͞͞͞͞͞3 = 8√͞͞͞͞͞3.
ПРИКЛАД:
Спростіть
вираз:
6√͞͞͞͞͞18 –
4√͞͞͞͞͞8.
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
6√͞͞͞͞͞18 –
4√͞͞͞͞͞8
= 6 ∙ 3√͞͞͞͞͞2 – 4
∙ 2√͞͞͞͞͞2 =
= 18√͞͞͞͞͞2 – 8√͞͞͞͞͞2 = 10√͞͞͞͞͞2.
ПРИКЛАД:
ПРИКЛАД:
Вичислити:
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
Звідси
ВІДПОВІДЬ: 10
Вичислити:
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
Підкорінні вирази не є повними квадратами, тобто застосувати прийом з попереднього прикладу не вдасться. Зведемо обчислюване вираження в квадрат:
Отже, початкове вираження може дорівнювати 6 або –6. Оскільки
те цей вираз негативний.
ВІДПОВІДЬ: –6
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
27 + 10√͞͞͞͞͞2
= (√͞͞͞͞͞2
+ 5)2,
27 – 10√͞͞͞͞͞2
= (√͞͞͞͞͞2
– 5)2.
Звідси
ВІДПОВІДЬ: 10
ПРИКЛАД:
Вичислити:
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
Підкорінні вирази не є повними квадратами, тобто застосувати прийом з попереднього прикладу не вдасться. Зведемо обчислюване вираження в квадрат:
Отже, початкове вираження може дорівнювати 6 або –6. Оскільки
те цей вираз негативний.
ВІДПОВІДЬ: –6
Значить, х
– 3 < 0 , а тому
|х – 3| = –(х – 3) = 3 – х.
Щоб перемножити кілька
радикалів однакового степеня, треба перемножити підкореневі вирази і з добутку
добути корінь того самого степеня.
ПРИКЛАД:
Виконати
множення:
Ділення.
ПРИКЛАД:
Виконати ділення:
ПРИКЛАД:
Завдання до уроку 8
Інші уроки:
- Урок 1. Дійсні числа
- Урок 2. Арифметичний квадратний корінь
- Урок 3. Квадратний корінь з добутку і дробу
- Урок 4. Квадратний корінь з степеня
- Урок 5. Винесення множників за знак кореня
- Урок 6. Внесення множників під знак кореня
- Урок 7. Знищення ірраціональності в знаменнику дробу
- Урок 9. Зведення у степінь арифметичних квадратних коренів
- Урок 10. Корінь m-го степеня
- Урок 11. Корінь m-го степеня з добутку
- Урок 12. Корінь m-го степеня з дробу
- Урок 13. Корінь m-го степеня із степені
- Урок 14. Винесення множників за знак кореня m-го степеня
- Урок 15. Внесення множників під знак кореня m-го степеня
- Урок 16. Дії над радикалами m-го степеня
- Урок 17. Піднесення до степеня кореня m-го степеня
- Урок 18. Добування кореня із кореня m-го степеня
- Урок 19. Знищення ірраціональності в чисельнику або знаменнику дробу
- Урок 20. Основна властивість радикала
- Урок 21. Перетворення виразів що містять степені з позитивними дробовими показниками
- Урок 22. Перетворення виразів що містять степені з негативними дробовими показниками
Комментариев нет:
Отправить комментарий