Щоб піднести радикал до
степеня, треба піднести до цього степеня підкореневий вираз, залишивши той самий
показник кореня.
Алгебраїчні суми радикалів можна підносити до степеня, користуючись формулами скороченого множення.
ПРИКЛАД:
(√͞͞͞͞͞3 – √͞͞͞͞͞2
)2
=
3 – 2√͞͞͞͞͞6 + 2
=5 – 2√͞͞͞͞͞3.
ПРИКЛАД:
(√͞͞͞͞͞0,3)
= 0,3;
(√͞͞͞͞͞0 )2
= 0;
(3√͞͞͞͞͞2 )2
=
3√͞͞͞͞͞2 ×3√͞͞͞͞͞2
=
18.
ПРИКЛАД:
РОЗВ'ЯЗАННЯ:ПРИКЛАД:Обчисліть значення виразу:
(–2)-2 +
2,5 – (√͞͞͞͞͞17)0.
Обчисліть значення виразу:
(6√͞͞͞͞͞5)2.
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
(6√͞͞͞͞͞5)2
= 36 ∙ 5 = 180.
ПРИКЛАД:
Обчисліть
значення виразу:
(3 – √͞͞͞͞͞3)(√͞͞͞͞͞3 + 3).
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
(3 – √͞͞͞͞͞3)(√͞͞͞͞͞3 + 3) =
= 32 – (√͞͞͞͞͞3)2 = 9 – 3 = 6.
ПРИКЛАД:
Обчисліть
значення виразу:
(√͞͞͞͞͞11 + 3)(√͞͞͞͞͞11 –
3).
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
(√͞͞͞͞͞11 + 3)(√͞͞͞͞͞11 –
3) =
= (√͞͞͞͞͞11)2 – 32 = 11 – 9 = 2.
ПРИКЛАД:
Обчисліть
значення виразу:
(7 – 4√͞͞͞͞͞5)(2 + √͞͞͞͞͞5)2(7 + 4√͞͞͞͞͞5).
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
(7 – 4√͞͞͞͞͞5)(2 + √͞͞͞͞͞5)2(7 + 4√͞͞͞͞͞5) =
= (72 – 16
∙ 5)(4 + 4√͞͞͞͞͞5
+ 5) =
= – 31(9 + 4√͞͞͞͞͞5).
ПРИКЛАД:
Спростіть вираз:РОЗВ'ЯЗАННЯ:ПРИКЛАД:
Чому дорівнює значення виразу ?
(√͞͞͞͞͞5
+ 1)2 – (2 + √͞͞͞͞͞5)(4 – √͞͞͞͞͞5).
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
(√͞͞͞͞͞5
+ 1)2 – (2 + √͞͞͞͞͞5)(4 – √͞͞͞͞͞5) =
Завдання до уроку 9
Інші уроки:
- Урок 1. Дійсні числа
- Урок 2. Арифметичний квадратний корінь
- Урок 3. Квадратний корінь з добутку і дробу
- Урок 4. Квадратний корінь з степеня
- Урок 5. Винесення множників за знак кореня
- Урок 6. Внесення множників під знак кореня
- Урок 7. Знищення ірраціональності в знаменнику дробу
- Урок 8. Дії над радикалами
- Урок 10. Корінь m-го степеня
- Урок 11. Корінь m-го степеня з добутку
- Урок 12. Корінь m-го степеня з дробу
- Урок 13. Корінь m-го степеня із степені
- Урок 14. Винесення множників за знак кореня m-го степеня
- Урок 15. Внесення множників під знак кореня m-го степеня
- Урок 16. Дії над радикалами m-го степеня
- Урок 17. Піднесення до степеня кореня m-го степеня
- Урок 18. Добування кореня із кореня m-го степеня
- Урок 19. Знищення ірраціональності в чисельнику або знаменнику дробу
- Урок 20. Основна властивість радикала
- Урок 21. Перетворення виразів що містять степені з позитивними дробовими показниками
- Урок 22. Перетворення виразів що містять степені з негативними дробовими показниками
Комментариев нет:
Отправить комментарий