Перш ніж приступити до рішення прикладів і завдань, обов'язково ознайомтеся з теоретичною частиною уроку
Перетворення многочлена у квадрат суми або різниці двох виразів
1. Замініть знак * одночленом так, щоб утворений тричлен можна було подати у вигляді квадрата двочлена:(a – 3)2 – 2(3 + a)(a + 2) + (a + 2)2.
а) –3;
б) 5;
в) 3;
г) –5.
3. Знайдіть значення
виразу, якщо a
= 2:
(4a – 3)2 – (3a – 1)2 – 1.
а) 3;
б) –1;
в) –3;
г) 1.
б) –1;
в) –3;
г) 1.
4. Замініть
знак * одночленом так, щоб утворений тричлен можна
було подати у вигляді квадрата двочлена:
* + 4ab + b2.
а)
a2 + 4ab + b2;
б) 2a2 + 4ab + b2;
б) 2a2 + 4ab + b2;
в) 4a2 + 4ab + b2;
г) 2a + 4ab + b2.
г) 2a + 4ab + b2.
5. Замініть
знак * одночленом так, щоб утворений тричлен можна
було подати у вигляді квадрата двочлена:
25x2 –
x + *.
а) 25x2 –
x + 1/10;
б) 25x2 – x
+ 1/100;
в) 25x2 –
x +
10;
г) 25x2 – x + 100.
г) 25x2 – x + 100.
6. Замініть
знак * одночленом так, щоб утворений тричлен можна
було подати у вигляді квадрата двочлена:
49x2 – * + 4y2.
а) 49x2 – 28xy + 4y2;
б) 49x2 – 14xy + 4y2;
б) 49x2 – 14xy + 4y2;
в) 49x2 – 28y + 4y2;
г) 49x2 – 28x + 4y2.
г) 49x2 – 28x + 4y2.
7. Замініть
знак * одночленом так, щоб утворений тричлен можна
було подати у вигляді квадрата двочлена:
* – 24m5n + 36n2.
а)
m10
– 24m5n + 36n2;
б) 2m10 – 24m5n + 36n2;
б) 2m10 – 24m5n + 36n2;
в) 4m5 – 24m5n + 36n2;
г) 4m10 – 24m5n + 36n2.
г) 4m10 – 24m5n + 36n2.
8. Замініть
знак * одночленом так, щоб утворений тричлен можна
було подати у вигляді квадрата двочлена:
a4 – 0,6a5 + *.
а)
a4 – 0,6a5 + 0,9a6;
б) a4 – 0,6a5 + 0,09a3;
б) a4 – 0,6a5 + 0,09a3;
в) a4 – 0,6a5 + 0,09a6;
г) a4 – 0,6a5 + 0,6a6.
г) a4 – 0,6a5 + 0,6a6.
9. Замініть знак * одночленом так, щоб утворений тричлен можна
було подати у вигляді квадрата двочлена:
* – xy + 1/16 y2.
а) 4x2 – xy
+ 1/16 y2;
б) 8x2 – xy
+ 1/16 y2;
в) 32x2 – xy + 1/16 y2;
г) 16x2 – xy + 1/16 y2.
в) 32x2 – xy + 1/16 y2;
г) 16x2 – xy + 1/16 y2.
10. Знайдіть
значення виразу, якщо х = 3,5:
(х + 7)2 – 2(х + 7)(х – 5) + (х – 5)2.
а) 93;
б) 46;
в) 144;
г) 152.
б) 46;
в) 144;
г) 152.
11.
Знайдіть значення виразу, якщо х = –3:
(10х – 5)2 – (8х – 3)2 + 4х.
а) 468;
б) 164;
в) 502;
г) 484.
б) 164;
в) 502;
г) 484.
12. Розкладіть
на множники многочлен:
Завдання до уроку 16
Комментариев нет:
Отправить комментарий