ВИДЕО УРОК
Існує багато задач, у яких треба знайти частину або
дріб даного числа. Такі задачі називаються
задачами на знаходження дробу від числа. Такі задачі
розв’язуються множенням.
Щоб знайти дріб від числа, треба число помножити на цей дріб. Чисельник множимо на число, а знаменник залишаємо без зміни. Скорочуємо 30 і 6 на 6. Отримуємо:
ВІДПОВІДЬ: 25
Для знаходження дробу від числа число множимо на
дріб. Потім 48 і 8 скорочуємо на 8. Отримуємо:
ПРИКЛАД:
2/3 × 5 =
2/3 + 2/3 + 2/3 + 2/3 + 2/3.
Але для множення на дріб таке тлумачення не
підходить.
ПРИКЛАД:
Помноживши 3/7 на 2/3,
не можна сказати, що << 3/7 треба
взяти 2/3 рази
складовою>>.
Щоб знайти величину
дробу даного числа, потрібно розділити це число на знаменник дробу і отримане
приватне помножити на її чисельник.
або
Щоб знайти дріб від
даного числа, потрібно дане число помножити на цей дріб.
ПРИКЛАД:
Знайти 5/6 від 30.
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
Щоб знайти дріб від числа, треба число помножити на цей дріб. Чисельник множимо на число, а знаменник залишаємо без зміни. Скорочуємо 30 і 6 на 6. Отримуємо:
ВІДПОВІДЬ: 25
ПРИКЛАД:
Знайти 3/8 від 48.
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
ВІДПОВІДЬ: 18
Щоб знайти чотири сьомих від 28, множимо дріб на число.
Потім 28 і 7 скорочуємо на 7. Отримуємо:
ВІДПОВІДЬ: 16
ПРИКЛАД:
Знайти 4/7 від 28.
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
ПРИКЛАД:
Знайти 7/15 від 30.
30× 7/15 =
14.
ПРИКЛАД:
Знайти 5/3 від
202/5.
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
Спочатку
дріб 202/5 перетворимо в змішану дріб:
202/5
= 102/5,
А як вирішувати завдання на знаходження дробу від
числа ? Перш за все, треба навчитися визначати вид завдання за умовою.
Коли ми складаємо короткий умову задачі на
знаходження дробу від числа, то в ньому число і дріб, яка належить до, стоять в
різних рядках. За цією ознакою можна відрізнити завдання на знаходження дробу
від числа.
Розглянемо конкретні завдання.
ЗАДАЧА:
У
хлопчика було 280 грн. На покупку книги він витратив 5/7 грошей. Скільки грошей у нього залишилося ?
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
280 – 200 = 80 (грн)
ВІДПОВІДЬ: 80
грн
ЗАДАЧА:
За
три дні туристи на велосипедах подолали 324 км. У перший день вони проїхали 5/18 всього шляху, у другій – 15/26 залишився шляху. Скільки кілометрів вони
проїхали в третій день ?
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
324 – 90 = 234 (км).
234 – 135 = 99 (км).
ЗАДАЧА:
Господарка мала 20 крб, 2/5 вона витратила на покупку. Скільки коштує покупки ?
РОЗВ’ЯЗАННЯ:
Тут треба знайти 2/5 від числа 20. Зробити це можна так:
20 × 2/5 = 8.
У цей задачі 20 – дане число, 2/5 – дріб, що визначає шукану частину, 8 – шукана частина даного числа.
Завдання до уроку 19
Інші уроки:
- Урок 1. Нумерація
- Урок 2. Додавання натуральних чисел
- Урок 3. Віднімання натуральних чисел
- Урок 4. Таблиця множення
- Урок 5. Множення натуральних чисел
- Урок 6. Ділення натуральних чисел
- Урок 7. Степінь числа
- Урок 8. Вимірювання величин
- Урок 9. Ділення с остачею
- Урок 10. Подільність натуральних чисел
- Урок 11. Найбільшій спільний дільник (НСД)
- Урок 12. Найменше спільне кратне (НСК)
- Урок 13. Звичайні дроби
- Урок 14. Перетворення дробів
- Урок 15. Додавання дробів
- Урок 16. Віднімання дробів
- Урок 17. Множення дробів
- Урок 18. Ділення дробів
- Урок 20. Знаходження числа за відомою його частиною (задачи)
- Урок 21. Кінечни десяткові дроби
- Урок 22. Додавання десяткових дробів
- Урок 23. Віднимання десяткових дробів
- Урок 24. Множення десяткових дробів
- Урок 25. Ділення десяткових дробів
- Урок 26. Округлення чисел
Комментариев нет:
Отправить комментарий