воскресенье, 23 августа 2015 г.

Урок 25. Ділення степенів раціональних чисел з цілим показником

Щоб поділити степеня з однаковими підставами (за умови, що показник діленого ступеня менший за показник ступеня дільника), необхідно основу залишити без зміни, а від показника степеня ділимого відняти показник степеня дільника.
Для степенів з натуральними показниками застосовувалося правило поділу степенів з однаковими підставами в тому випадку, коли показник діленого степеня був не менший за показник степеня дільника. Тепер, після введення степенів з цілими показниками, це обмеження знімається: показник степенів діленого і дільника можуть бути будь-якими цілими числами. 

ПРИКЛАД:

(6,2)9 : (6,2)-7 = (6,2)16.

ПРИКЛАД:

Подайте у вигляді степеня вираз:

(m3)8 : (m8 : m2).

РОЗВ'ЯЗАННЯ:

(m3)8 : (m8 : m2) =

= m24 : m6 = m24-6 = m18.

ПРИКЛАД:

Спростіть вираз:
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
ПРИКЛАД:

Подайте у вигляді степеня вираз:

а-10а0 : а-5.

РОЗВ'ЯЗАННЯ:

а-10а0 : а-5 = а-10+0-(-5) = а-5.

Завдання до уроку 25
Інші уроки:

суббота, 15 августа 2015 г.

Завдання 3. Степінь раціонального додатного числа з натуральним показником

Перш ніж приступити до рішення прикладів і завдань, обов'язково ознайомтеся з теоретичною частиною уроку

Степінь раціонального додатного числа з натуральним показником

 1. Спростіть вираз:

(0,33 – 0,017)6.   

 а)  106;      
 б)  105;     
 в)  104;      
 г)  103.   

 2. Знайдіть значення виразу:

0,58 × 28.

 а5;      
 б)  1;     
 в0;      
 г2.

 3 Знайдіть значення виразу:

0,1259 × 89.

 а25;      
 б)  2;     
 в5;        
 г)  1.

 4. Знайдіть значення виразу:

0,2520 × 418.

 а)  1/16;      
 б1;     
 в16;       
 г1/4.

 5. Знайдіть значення виразу:

(0,25)6 × 46.

 а2;      
 б1/4;     
 в)  1;      
 г4.

 6. Знайдіть значення виразу:

0,55 × 45.

 а)  32;      
 б64;     
 в8;        
 г16.

 7. Знайдіть значення виразу:

(0,125)10 × 88.

 а64;      
 б1/8;     
 в8;        
 г)  1/64.

 8. Знайдіть значення виразу:

1,5 × 62 23.

 а50;      
 б)  46;     
 в42;      
 г38.

 9. Знайдіть значення виразу:

(2/3)5 × 65.

 а210;      
 б225;     
 в25;        
 г)  210.

10. Знайдіть значення виразу:

(23/5)15 × (5/13)14. 

 а21/5;      
 б13/5;     
 в)  23/5;      
 г11/5.

11. Знайдіть значення виразу:

(1/3)6 × 66.

 а)  64;      
 б128;     
 в16;      
 г32.

12. Знайдіть значення виразу:

(17/9)11 × (9/16)12.   

 а16/81;      
 б)  9/16;     
 в81/16;      
 г16/9.

Завдання до уроку 21

Завдання 2. Степінь раціонального додатного числа з натуральним показником

Перш ніж приступити до рішення прикладів і завдань, обов'язково ознайомтеся з теоретичною частиною уроку

Степінь раціонального додатного числа з натуральним показником

 1. Піднести до степені:

(2/3)2.

 а2/3;      
 б2/9;     
 в)  4/9;     
 г4/3.

 2. Піднести до степені:

(1/2)2.

 а)  1/4;      
 б1;     
 в1/2;      
 г4.

 3. Піднести до степені:

(2/3)3.

 а8/9;      
 б)  8/27;     
 в4/9;      
 г4/27.

 4. Піднести до степені:

(1/4)3.

 а3/16;      
 б3/64;     
 в1/16;      
 г)  1/64.

 5. Піднести до степені:

(3/2)4.

 а27/32;      
 б27/16;     
 в)  81/16;      
 г81/32.

 6. Піднести до степені:

(7/8)2.

 а21/64;      
 б21/32;     
 в)  49/64;      
 г49/32.

 7. Піднести до степені:

(21/2)2.

 а1;            
 б)  61/4;     
 в121/2;      
 г21/4.

 8. Піднести до степені:

(11/4)3

 а1/4;      
 б19/16;     
 в4/9;      
 г)  161/64.

 9. Обчисліть:

5 ×  (3/5)2.

 а)  14/5;       
 б13/5;     
 в9/25;       
 г3/5.

10. Піднести до степеня задані числа:

(3/4)4.

 а81/64;       
 б27/256;     
 в)  81/256;      
 г27/64.

11. Піднести до степеня задані числа:

(11/3)4.

 а1/64;       
 б)  256/81;     
 в64/81;      
 г256/27.

12. Обчисліть:

9 × (5/6)2.

 а225/6;       
 б2025/36;     
 в405/36;      
 г)  225/36.

Завдання до уроку 21