У задачах на змішування другого роду найчастіше
відомі ціни окремих сортів, ціна та кількість суміші, а треба визначити
кількості взятих для суміші сортів. Видозміною цих задач є такі, в яких шуканою
є кількість одного з сортів, що входять до суміші.
Якщо в задачі треба знайти m1, m2, p1, p2,
або їх відношення, то це задача на змішування другого роду. Такі задачі важчі
від задач першого роду, їх можна розв’язувати й арифметичним способом, але
краще – за допомогою рівнянь.
ЗАДАЧА:
З
двох сплавів з 60-процентним
і 80-процентним змістом міді потрібно
виготовити сплав вагою 40
кг з
75-процентним змістом міді. Скільки
кілограмів кожного сплаву потрібно узяти для цього ?
РІШЕННЯ:
Виражаємо
зміст міді в грамах на 1
кг сплаву:
10 кг и 30
кг.
ЗАДАЧА:
Скільки
кілограмів 20-відсоткового
і скільки кілограмів 50-відсоткового
сплавів міді треба взяти, щоб отримати 30
кг 30-відсоткового сплаву ?
Нехай 20-відсоткового сплаву треба
взяти х кг, міді в якому – 0,2х
кг, тоді 50-відсоткового – (30 – х)
кг, міді в якому – 0,5(30 – х)
кг. Рівняння:
0,2х + 0,5(30 – х)
= 0,3 ×
30,
2х + 150 –
5х = 90,
3х = 60,
х
= 20.
20-відсоткового сплаву треба
взяти 20 кг, а
50-відсоткового сплаву треба
взяти
30 – 20 = 10
(кг).
У задачах на розчини (сплави) часто фігурують
відношення, в яких певні метали входять у сплав.
ПРИКЛАД:
Якщо
сказано, що деякий сплав складається з двох металів, які входять у
відношенні 2 : 3,
то концентрація першого металу в цьому сплаві дорівнює 2/5,
а другого 3/5.
ЗАДАЧА:
У
якому відношенні треба узяти два сорти товару вартістю по 7,5 крб за 1 кг і по 7
крб за
1 кг, щоб отримати суміш вартістю
по 7,2 крб за 1
кг ?
РІШЕННЯ:
Позначивши
невідомі кількості товару ціною 7,5
крб і
7 крб за 1
кг відповідно через х1 і х2 складаємо таблицю:
Для
того, щоб зменшення вартості першого сорту могло бути покрите підвищенням
вартості другого сорту, необхідно, щоб кожного разу, коли беруть 0,2 кг товару першого сорту, брали 0,3 кг
другого сорту, т. е.
х1
: х2 = 0,2 : 0,3.
ВІДПОВІДЬ:
Відносно 2
: 3.
ЗАДАЧА:
Латунь
– це сплав міді і цинку. Кусок латуні вагою
124 г
при зануренні у воду <<втратив>>
15 г. Cкільки в ньому міститься міді і
цинку окремо, якщо відомо, що 89
г міді
<<втрачає>>
у воді 10
г, а 7 г
цинку – 1 г ?
Нехай
у латуні було х
г міді і
у г
цинку. Тоді:
х
+ у = 124.
Оскільки
мідь <<втрачає>> 10/89
своєї ваги, а цинк 1/7,
то х г міді <<втратить>> 10/89 х,
а у г
цинку 1/7 у.
Отже:
10/89 х
+ 1/7 у
= 15.
Розв’язавши
систему рівнянь, одержимо
х
= 89, у =
35.
ВІДПОВІДЬ:
89 г
міді і 35 г цинку.
ЗАДАЧА:
Скільки
грамів 3-відсоькового і скільки грамів 8-відсоткового розчину солі треба
взяти, щоб отримати 500
г 4-відсоткового розчину ?
Нехай
першого розчину треба взяти х
г, а другого – у г. Тоді за умовою
х
+ у = 500.
У 3-відсотковому розчині
міститься 0,03х г
солі, а у 8-відсотковому
– 0,08у г
солі. У 500
г 4-відсоткового розчину міститься
500 ×
0,04 = 20
(г)
солі.
Отже,
0,03х + 0,08у = 20.
Склали
систему рівнянь:
х
= 400, у = 100.
Отже,
треба взяти 400
г 3-відсоткового розчину і 100 г 8-відсоткового розчину.
ВІДПОВІДЬ:
400 г, 100 г.
Завдання до уроку 39
Інші уроки:
- Урок 1. Лінійне рівняння з одним невідомим і цілими вільними членами
- Урок 2. Лінійне рівняння з одним невідомим і дрібними вільними членами
- Урок 3. Застосування правил визначення невідомого доданка, зменшуваного і від'ємника для розв'язання задач
- Урок 4. Застосування правил визначення невідомого множника для розв'язання задач
- Урок 5. Розв'язування рівнянь, що зводяться до лінійних
- Урок 6. Розв'язування рівнянь із змінною в знаменнику
- Урок 7. Застосування правил визначення діленого і дільника для розв'язання задач
- Урок 8. Лінійне рівняння з двома невідомими
- Урок 9. Рішення лінійних рівнянь за допомогою графіків
- Урок 10. Лінійне рівняння з параметром
- Урок 11. Системи двох рівнянь першого степеня з двома невідомими
- Урок 12. Розв'язання систем рівнянь способом підстановки
- Урок 13. Розв'язання систем рівнянь способом алгебраїчного додавання
- Урок 14. Рішення лінійних систем рівнянь за допомогою графіків
- Урок 15. Розв'язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь
- Урок 16. Системи трьох лінійних рівнянь з трьома невідомими
- Урок 17. Повне квадратне рівняння загального вигляду
- Урок 18. Зведене квадратне рівняння
- Урок 19. Теорема Вієта
- Урок 20. Неповні квадратні рівняння
- Урок 21. Розв'язання квадратного рівняння способом виділення квадрата двочлена
- Урок 22. Графічний спосіб розв'язування квадратних рівнянь
- Урок 23. Квадратний тричлен
- Урок 24. Квадратні рівняння з параметрами
- Урок 25. Дробові раціональні рівняння
- Урок 26. Задачі на складання квадратних рівнянь
- Урок 27. Рівняння кола
- Урок 28. Системи рівнянь другого степеня є двома невідомими
- Урок 29. Розв'язування задач за допомогою систем рівнянь другого степеня
- Урок 30. Перетин прямої з колом
- Урок 31. Рішення нелінійних систем рівнянь за допомогою графіків
- Урок 32. Системи рівнянь з параметрами
- Урок 33. Рівняння вищих степенів
- Урок 34. Розв'язання рівнянь способом заміни
- Урок 35. Розв'язання систем рівнянь способом заміни
- Урок 36. Задачі на знаходження чисел
- Урок 37. Задачі на знаходження цифр
- Урок 38. Рішення задач на змішування за допомогою рівнянь
- Урок 40. Ірраціональні рівняння
Комментариев нет:
Отправить комментарий