ВІДЕОУРОК
План розв'язання
завдань на знаходження чисел за їх сумою та приватним.
– намалювати
схему завдання,
– знайти
кількість частин,
– розділити
суму чисел на кількість частин,
– помножити
отримане число на число його частин.
ЗАДАЧА:
У
математичному та історичному гуртках займаються 36
учнів. В історичному гуртку учнів у 2 рази більше, ніж у математичному.
Скільки учнів займається у кожному гуртку ?
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
1
+ 2 = 3.
Обчислимо,
скільки учнів посідає одне відрізок (частина), при цьому суму
розділимо на кількість елементів:
36
: 3 = 12 (уч.).
Це
кількість учнів, які займаються математичним гуртком.
Так
як в історичному гуртку займається вдвічі більше учнів, ніж у математичному, то:
12
∙ 2 = 24 (уч.).
ВІДПОВІДЬ: 12
учнів, 24
учнів
ЗАДАЧА:
Сума
двох чисел дорівнює 20. Одне число в 3
рази менше від іншого. Знайдіть ці цифри.
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
Розв'язання
таких завдань здійснюється шляхом прийняття меншого числа за 1
частину (частку). Потім виражають друге число та суму даних
чисел у даних частинах (частках) з наступним знаходженням величини 1
частини (частки). Такий спосіб рішення іноді називають
способом частин (часткою).
20
: 4 = 5.
Це
менше число.
А
3
такі частини рівні:
5
∙ 3 = 15.
Це
більше число.
План вирішення завдань
на знаходження чисел за їх різницею та часткою.
– намалювати
схему завдання,
– знайти
різницю у кількості частин,
– розділити
задану різницю на різницю у кількості частин,
– помножити
одержане число на число його частин.
ЗАДАЧА:
Хлопчики
5-А класу
зібрали у 6 разів більше макулатури, або на 450
кг більше, ніж дівчатка цього класу. Скільки кілограмів макулатури зібрали
п'ятикласники ?
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
6
– 1 = 5.
Обчислимо,
скільки кілограм припадає на один відрізок (частина), для цього відому різницю в кілограмах розділимо на кількість частин:
400
: 5 = 90 (кг).
Це
кількість макулатури, яку зібрали дівчатка.
Так
як хлопчики зібрали у 6 разів більше макулатури, ніж
дівчатка, то вони зібрали:
90
∙ 5 = 540 (кг).
Знайдемо,
скільки вони зібрали разом:
540
+ 90 = 630 (кг).
ВІДПОВІДЬ: 630 кг
ЗАДАЧА:
Вірьовку
завдовжки 20 м
поділили на дві частини у відношенні
2 : 3. Визначте довжину кожної частини.
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
У
цій задачі дано суму двох шуканих частин і їх відношення.
Знаходимо,
скільки метрів мотузки відповідає одній частині відношення:
20
: 5 = 4 (м),
Отже,
довжина першої частини:
2
∙ 4 = 8 (м),
а другій:
Різниця двох чисел дорівнює 14. Частка від ділення більшого числа на менше дорівнює 41/3. Знайти ці числа.
РОЗ’ВЯЗАННЯ:
Оскільки частка від ділення більшого числа на менше дорівнює 41/3, то менше число становить 1 частину, а більше – 41/3 таких частин. Маємо:
41/3 – 1 = 31/3 (частини) становить різниця чисел 14:
ВІДПОВІДЬ:
18,2 и 4,2.
ЗАДАЧА:
На одному складі у 3 рази більше борошна, ніж на другому. Якщо з одного складу вивезти 850 кг, а з другого 50 кг, то на обох складах лишиться борошна порівну. Скільки борошна було на кожному складі ?
РОЗ’ВЯЗАННЯ:
ВІДПОВІДЬ:
1200 кг, 400 кг.
ЗАДАЧА:
Колгосп
засіяв пшеницею і житом 1100 га
землі. Скільки гектарів засіяв колгосп пшеницею і скільки житом,
якщо 0,3
площі засіяної
пшеницею, дорівнюють 0,8 площі,
засіяної житом ?
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
У
цій задачі відома сума шуканих площ (1100 га), а відношення їх, хоч його й не дано явно,
можна визначити. Міркуватимемо так:
якщо 0,3 площі під пшеницею дорівнюють 0,8 площі
під житом, то вся площа під пшеницею дорівнює
0,8/0,3,
або 8/3
площі під житом. Отже, якщо всю площу під житом візьмемо за 1 частину, то площа під пшеницею
становитиме 8/3
таких частин, тобто площа під пшеницею відноситься до площі під житом,
як 8
: 3.
Сума
частин відношення дорівнює:
8
+ 3 = 11,
Знаходимо,
скільки гектарів землі відповідає одній частині відносини:
1100
: 11 = 100 (га),
Отже,
засіяно пшеницею:
8
∙ 100 = 800 (га),
а
житом:
3
∙ 100 = 300 (га).
ЗАДАЧА:
Вірьовку
завдовжки 22 м
розрізали на дві частини так, що одна з них стала на 20%
довша ніж друга. Визначте довжину кожної частини.
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
ПЕРШИЙ СПОСІБ.
У
цій задачі дано суму (22
м), а відношення шуканих довжин виражено в
процентах. Якщо одна частина на 20% довша від другої, то це означає, що перша
на 1/5
довше від другої, тобто шукані частини відносяться, як 6
: 5.
Сума
частин відношення дорівнює:
6
+ 5 = 11,
Знаходимо,
скільки метрів мотузки відповідає одній частині відношення:
22
: 11 = 2 (м),
Довжина
першої частині вірьовки:
2
∙ 6 = 12 (м).
Довжина
другої частині вірьовки:
2
∙ 5 = 10 (м).
ДРУГИЙ СПОСІБ.
12
+ 10 = 22,
12
– 10 = 2,
2 : 10 = 0,2 = 20%.
- Урок 1. Відношення величин
- Урок 2. Пропорції
- Урок 3. Величини прямо пропорціональні
- Урок 4. Величини обернено пропорціональні
- Урок 5. Пропорціональний поділ
- Урок 6. Відсотки
- Урок 7. Знаходження процентів даного числа (задачі)
- Урок 8. Знаходження числа за його процентами (задачі)
- Урок 9. Знаходження процентного відношення двох чисел
- Урок 10. Прості та складні відсотки
- Урок 11. Задачі на час
- Урок 12. Задачі на знаходження двох чисел за їх сумою і різницею
- Урок 14. Середнє арифметичне
- Урок 15. Середнє арифметичне (задачі)
- Урок 16. Масштаб на планах та картах
- Урок 17. Визначення відстані на місцевості
- Урок 18. Визначення відстані на карти або плані
- Урок 19. Задачі на зустрічний рух
- Урок 20. Задачі на рух в одному напрямі
- Урок 21. Задачі на рух у протилежних напрямках
- Урок 22. Задачі на рух по воді
- Урок 23. Задачі на спільну роботу
Комментариев нет:
Отправить комментарий