– вибрати невідоме і позначити його буквою;
ЗАДАЧА:
Я приніс 49 книжок і поклав їх у шафу. Після цього в шафі стало 62 книжки. Скільки книжок було у шафі ?
РОЗВ’ЯЗАННЯ:
Нехай у шафі було х книжок. Якщо до числа х додати 49, то буде 62. Запишемо це речення у вигляді рівняння:
х + 49 = 62.
Тепер за сумую і другим доданком знаходимо перший доданок:
х = 13.
Отже у шафі було 13 книжок.
ЗАДАЧА:
Книжка подешевшала на 13 коп і коштує тепер 98 коп. Скільки коштувала книжка до зниження ціни ?
РОЗВ’ЯЗАННЯ:
Нехай книжка до зниження ціни коштувала х коп, а після зниження ціни на 13 коп. вона коштуватиме х – 13 коп. За умовою задачі, книжка після зниження ціни на 13 коп коштувала 98 коп. Запишемо це рівнянням:
х – 13 = 98.
Тоді
х = 13 + 98 = 121 коп.
ЗАДАЧА:
Хлопчик
ніс у кошику 75 грибів. Він спіткнувся і розсипав 43
гриба. Скільки грибів залишилося в кошику ?
РОЗВ’ЯЗАННЯ:
Нам
треба знайти таку кількість х, що
43
+ х = 75.
Таким
числом є 32,
оскільки
43
+ 32 = 75.
Ми
знайшли число 32, яке у сумі з числом 43
дає число 75.
ВІДПОВІДЬ: в
кошику залишилось 32 гриба
ЗАДАЧА:
Позначимо
вагу кавуна через х. Оскільки ваги врівноважені, можна
скласти рівняння:
х + 6 = 15.
Вирішимо
його.
Можна
сказати, що ми додали до лівої і правої частин рівняння число –6,
протилежне числу 6. А оскільки 6 – 6 = 0, то
х = 15
– 6.
Легко
помітити, що утворене рівняння х = 15 – 6 можна
дістати з рівняння х + 6 = 15, якщо перенести в праву частину
доданок 6,
змінивши його знак. Виконуючи віднімання в рівнянні х = 15 – 6, дістанемо, що
х = 9.
Число 9 є корінь рівняння х + 6 = 15, бо рівність 9 + 6 = 15 правильна.
ЗАДАЧА:
За
день температура повітря змінилася на –12°С і
надвечір становила –8°С. Якою була температура вранці
?
РОЗВ’ЯЗАННЯ:
Позначимо
ранкову температуру через х, тоді за умовою задачі
х
+ (–12) = –8.
За
змістом віднімання
х
= –8 – (–12) = –8 + 12 = 4.
ВІДПОВІДЬ: у ранці
температура повітря була 4°С.
ЗАДАЧА:
Температура
повітря вранці дорівнювала 5°С, а надвечір стала –2°С. На скільки змінилася температура
повітря за день ?
РОЗВ’ЯЗАННЯ:
Нехай
температура повітря змінилася на х°С.
Тоді
5
+ х = –2,
отже
х
= –2 – 5, х = –7.
ВІДПОВІДЬ: температура
повітря змінилася на –7°С
ЗАДАЧА:
У
бензобаку автомашини був бензин. Перед поїздкою до баку долили ще 39
л бензину. Під час поїздки було
витрачено 43 л бензину, після чого у бензобаку залишилось 27 л.
Скільки літрів бензину було в баку спочатку ?
РОЗВ’ЯЗАННЯ:
Нехай
спочатку в бензобаку було х л бензину. Коли в бак налили ще 39
л бензину, то в ньому стало (х+39) літрів бензину. Коли було витрачено
43
л, то в баку залишилося (х+39) – 43 літри
бензину. За умовою завдання значення цього виразу дорівнює 27.
Звідси отримуємо рівняння:
(х + 39)
– 43 = 27.
Вирішимо
отримане рівняння. Щоб знайти зменшуване х + 39,
треба до віднімання 43 додати різницю
27:
х + 39 = 43 + 27,
х + 39 = 70.
Щоб
знайти невідоме доданок х, треба від суми 70
відняти інше доданок 39:
х
= 70 – 39, х = 31.
Отже,
у бензобаку спочатку було 31 л бензину.
Перевіримо
розв'язання задачі. Додамо до 31 л бензину, який був у баку спочатку, ще 39
л і заберемо 43
л, які були витрачені у дорозі, отримаємо 27
л. Отже, завдання вирішено правильно.
- Урок 1. Лінійне рівняння з одним невідомим і цілими вільними членами
- Урок 2. Лінійне рівняння з одним невідомим і дрібними вільними членами
- Урок 4. Застосування правил визначення невідомого множника для розв'язання задач
- Урок 5. Розв'язування рівнянь, що зводяться до лінійних
- Урок 6. Розв'язування рівнянь із змінною в знаменнику
- Урок 7. Застосування правил визначення діленого і дільника для розв'язання задач
- Урок 8. Лінійне рівняння з двома невідомими
- Урок 9. Рішення лінійних рівнянь за допомогою графіків
- Урок 10. Лінійне рівняння з параметром
- Урок 11. Системи двох рівнянь першого степеня з двома невідомими
- Урок 12. Розв'язання систем рівнянь способом підстановки
- Урок 13. Розв'язання систем рівнянь способом алгебраїчного додавання
- Урок 14. Рішення лінійних систем рівнянь за допомогою графіків
- Урок 15. Розв'язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь
- Урок 16. Системи трьох лінійних рівнянь з трьома невідомими
- Урок 17. Повне квадратне рівняння загального вигляду
- Урок 18. Зведене квадратне рівняння
- Урок 19. Теорема Вієта
- Урок 20. Неповні квадратні рівняння
- Урок 21. Розв'язання квадратного рівняння способом виділення квадрата двочлена
- Урок 22. Графічний спосіб розв'язування квадратних рівнянь
- Урок 23. Квадратний тричлен
- Урок 24. Квадратні рівняння з параметрами
- Урок 25. Дробові раціональні рівняння
- Урок 26. Задачі на складання квадратних рівнянь
- Урок 27. Рівняння кола
- Урок 28. Системи рівнянь другого степеня є двома невідомими
- Урок 29. Розв'язування задач за допомогою систем рівнянь другого степеня
- Урок 30. Перетин прямої з колом
- Урок 31. Рішення нелінійних систем рівнянь за допомогою графіків
- Урок 32. Системи рівнянь з параметрами
- Урок 33. Рівняння вищих степенів
- Урок 34. Розв'язання рівнянь способом заміни
- Урок 35. Розв'язання систем рівнянь способом заміни
- Урок 36. Задачі на знаходження чисел
- Урок 37. Задачі на знаходження цифр
- Урок 38. Рішення задач на змішування за допомогою рівнянь
- Урок 39. Рішення задач на змішування за допомогою систем рівнянь
- Урок 40. Ірраціональні рівняння
Комментариев нет:
Отправить комментарий