На координатній площині можна наочно зобразити залежність між
різними величинами.
ПРИКЛАД:
Відстані
від часу.
Температури
від часу.
Для цього на площині наносяться осі координат:
горизонтальна – вісь абсцис та вертикальна – вісь ординат. По осі абсцис
відкладаються у певному масштабі різні значення аргументу x, або абсциси різних
точок графіка, по осі ординат – відповідні їм значення функції у, або ординати
точок графіка. Кожна пара координат, абсцису та ордината, дає одну точку
графіка. Графік будується за знайденими характерними точками і з урахуванням
виявлених загальних властивостей залежних величин і кривих графіка на різних
ділянках Неперервна лінія, що з’єднує ці точки, називається графіком
залежності величин. Для контролю
правильності побудови графіка додатково обчислюють координати однієї або
декількох контрольних точок і наносять їх на графік. Контрольні точки служать
також уточнення кривих графіка окремих ділянках. За графіком можна
знаходити відповідні значення величин, аналізувати.
ПРИКЛАД:
Коли Марійці минув рік, зріст її становив 70 см, коли їй було 3 роки – 100 см, 5 років – 120 см і 7 років – 135 см. За цими даними можна побудувати діаграму.На діаграмі не повністю видно, як змінювався зріст Марійки: вона росла весь час, а на діаграмі видно її зріст тільки у віці 1, 3, 5 і 7 років. Сполучивши верхні кінці стовпчиків відрізками, дістанемо ломану лінію, яка краще показує, як змінювався зріст Марійки.Ми бачимо, що в 4 роки її зріст приблизно дорівнював 110 см, а в 6,5 років – 132 см. ПРИКЛАД:
Якщо поїзд не вийшов з Ромська о 3 год ранку, а пройшов мимо нього в цей час, то таблицю можна продовжити і вліво:Знак <<мінус>> показує, що поїзд ще не дійшов до міста Ромська, а йде до нього. Точки з координатами (0; –180), (1; –120), (2; –60) лежать на одній прямій з раніше знайденими. Цю пряму називають графіком руху поїзда. За графіком можна дознатися, де був поїзд о 5 год 30 хв (він відійшов од м. Ромська на 150 км), де він був о 1 год 30 хв (він не дійшов од м. Ромська на 90 км), коли він відійшов од м. Ромська на 270 км (о 7 год 30 хв) тощо.
(240 – 160 = 80) хв.
Означає швидкість його була:
8 км : 80 хв = 0,1 км/хв, або
Завдання до уроку 3
- Урок 1. Координатна площина
- Урок 2. Діаграми
- Урок 4. Множини
- Урок 5. Що таке функція ?
- Урок 6. Аналітичній спосіб задання функції
- Урок 7. Табличний спосіб задання функції
- Урок 8. Графічний спосіб задання функції
- Урок 9. Знаходження області визначення і області значення функції аналітичним способом
- Урок 10. Знаходження області визначення і області змині за допомогою графіка
- Урок 11. Нулі функції
- Урок 12. Зростання і спадання функції
- Урок 13. Екстремальні значення функцій
- Урок 14. Симетричні функції
- Урок 15. Парні і непарні функції
- Урок 16. Функція, зворотна даною
- Урок 17. Лінійна функція
- Урок 18. Графік лінійної функції
- Урок 19. Пряма пропорційність
- Урок 20. Графік прямої пропорціональності
- Урок 21. Взаємне розташування графіків лінійних функцій
- Урок 22. Функція обернено пропорціональної залежності
- Урок 23. Графік функції обернено пропорціональної залежності
- Урок 24. Квадратична функція
- Урок 25. Графік функції у = aх2 + b
- Урок 26. Графік функції у = a(х - m)2 + n
- Урок 27. Графік функції у = aх2 + bx + c
- Урок 28. Функція у = √͞͞͞͞͞х і її графік
- Урок 29. Функція у = хn і її графік
- Урок 30. Побудова графіків функцій методом геометричних перетворень
Комментариев нет:
Отправить комментарий