Якщо з одного рівняння
системи будь-яке з невідомих виразити через друге і підставити цей вираз у
друге рівняння, то одержимо рівняння з одним невідомим. З цього рівняння можна
знайти значення одного невідомого, а з одержаного виразу – другого.
ПРИКЛАД:
Розв’язати систему рівнянь:
З першого рівняння знаходимо:
Підставивши це значення в друге рівняння,одержимо рівняння з одним невідомим:
4(11 + 2у) – 15у = 9;
44 + 8у – 15у = 9.
–7у = –35;
у
= 5.
Підставивши у
= 5 у вираз для
х, одержимо:
ВІДПОВІДЬ:
х = 7; у = 5.
З першого рівняння
знаходимо:
Підставивши це значення
в друге рівняння, одержимо рівняння з одним
невідомим:
3(8 – 3у) + 4у = 14;
24 – 9у + 4у = 14.
–5у = –10;
у = 2.
ВІДПОВІДЬ: (1; 2)
Деякою видозміною цього способу є спосіб порівняння невідомих. Щоб розв'язати систему цим способом, треба в кожному рівнянні те саме невідоме виразити через друге. Одержані таким чином різні вирази для невідомого прирівнюють і одержують рівняння з одним невідомим. Розв'язавши це рівняння, знаходять значення одного невідомого, потім другого.
З
двох рівнянь виражаємо х через у:
Порівнюючи ці вирази, одержуємо рівняння з одним невідомим:
Розв'язуємо це рівняння:
ВІДПОВІДЬ:
Деякою видозміною цього способу є спосіб порівняння невідомих. Щоб розв'язати систему цим способом, треба в кожному рівнянні те саме невідоме виразити через друге. Одержані таким чином різні вирази для невідомого прирівнюють і одержують рівняння з одним невідомим. Розв'язавши це рівняння, знаходять значення одного невідомого, потім другого.
ПРИКЛАД:
Розв'язати систему рівнянь:
Порівнюючи ці вирази, одержуємо рівняння з одним невідомим:
Розв'язуємо це рівняння:
7(13 – 6у) = –5(1 + 18у);
91 – 42у = –5 – 90у;
48у = –96;
у
= –2.
Невідоме х
знайдемо, підставивши значення у в один з виразів для х:
х
= 5; у
= –2.
Завдання до уроку 12
Інші уроки:
- Урок 1. Лінійне рівняння з одним невідомим і цілими вільними членами
- Урок 2. Лінійне рівняння з одним невідомим і дрібними вільними членами
- Урок 3. Застосування правил визначення невідомого доданка, зменшуваного і від'ємника для розв'язання задач
- Урок 4. Застосування правил визначення невідомого множника для розв'язання задач
- Урок 5. Розв'язування рівнянь, що зводяться до лінійних
- Урок 6. Розв'язування рівнянь із змінною в знаменнику
- Урок 7. Застосування правил визначення діленого і дільника для розв'язання задач
- Урок 8. Лінійне рівняння з двома невідомими
- Урок 9. Рішення лінійних рівнянь за допомогою графіків
- Урок 10. Лінійне рівняння з параметром
- Урок 11. Системи двох рівнянь першого степеня з двома невідомими
- Урок 13. Розв'язання систем рівнянь способом алгебраїчного додавання
- Урок 14. Рішення лінійних систем рівнянь за допомогою графіків
- Урок 15. Розв'язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь
- Урок 16. Системи трьох лінійних рівнянь з трьома невідомими
- Урок 17. Повне квадратне рівняння загального вигляду
- Урок 18. Зведене квадратне рівняння
- Урок 19. Теорема Вієта
- Урок 20. Неповні квадратні рівняння
- Урок 21. Розв'язання квадратного рівняння способом виділення квадрата двочлена
- Урок 22. Графічний спосіб розв'язування квадратних рівнянь
- Урок 23. Квадратний тричлен
- Урок 24. Квадратні рівняння з параметрами
- Урок 25. Дробові раціональні рівняння
- Урок 26. Задачі на складання квадратних рівнянь
- Урок 27. Рівняння кола
- Урок 28. Системи рівнянь другого степеня є двома невідомими
- Урок 29. Розв'язування задач за допомогою систем рівнянь другого степеня
- Урок 30. Перетин прямої з колом
- Урок 31. Рішення нелінійних систем рівнянь за допомогою графіків
- Урок 32. Системи рівнянь з параметрами
- Урок 33. Рівняння вищих степенів
- Урок 34. Розв'язання рівнянь способом заміни
- Урок 35. Розв'язання систем рівнянь способом заміни
- Урок 36. Задачі на знаходження чисел
- Урок 37. Задачі на знаходження цифр
- Урок 38. Рішення задач на змішування за допомогою рівнянь
- Урок 39. Рішення задач на змішування за допомогою систем рівнянь
- Урок 40. Ірраціональні рівняння
Комментариев нет:
Отправить комментарий