ВІДЕОУРОКРомб – це паралелограм, у якого всі сторони рівні.
ПРИКЛАД:
ABCD – ромб,
AB
= BC
= CD
= AD.Оскільки ромб – це паралелограм, то він має всі властивості паралелограма, а також властивості, характерні лише для нього.
Властивості ромба.
– діагоналі ромба взаємно перпендикулярні;
– діагоналі ромба є бісектрисами його кутів.
Ознаки ромба.
– паралелограм, діагоналі якого взаємно перпендикулярні є ромбом;
– паралелограм, діагоналі якого взаємно перпендикулярні є ромбом;
– паралелограм, діагоналі якого є бісектрисами його кутів, є
ромбом.
ЗАДАЧА:
Кут між висотою ромба, проведеною з вершини
тупого кута, і його стороною дорівнює 25°. Чому дорівнює менший з кутів ромба ?РОЗВ’ЯЗАННЯ:
Из ∆ АКВ (∠ К = 90°):
∠ А =
90° – 25° = 65°.
ЗАДАЧА:
РОЗВ’ЯЗАННЯ:
∠ ABC = 2∠ ABD =
= 2
∙ 75° = 150°,
∠ BCD = 180° – 150° = 30°.
ЗАДАЧА:
Один
з кутів ромба дорівнює 60°.
Знайдіть меншу діагональ ромба, якщо його сторона дорівнює 15
см.
РОЗВ’ЯЗАННЯ:
ВD = АD = 15 см.
ЗАДАЧА:
АС –
бісектриса кута А, тому
∠ САВ = 120° : 2 = 60°,
АВ
= ВС,
тому
трикутник АВС – рівнобедрений. .
Так
як,
∠ АСВ = ∠ САВ
= 60°,
Отже,
∠ АСВ
= ∠ САВ
= 60°,
тому
трикутник АВС – рівносторонній.
ЗАДАЧА:
З ∆ АОВ:АС =
2АО = 2 ∙ 3 = 6 (см).
Сторони одержаного чотирикутника є середніми лініями трикутників, що їх утворюють діагоналі ромба з його сторонами, а тому вони паралельні до діагоналей. Діагоналі ромба взаємно перпендикулярні, отже, і суміжні сторони одержаного чотирикутника теж; тому побудований чотирикутник є прямокутником.
ЗАДАЧА:
Знайти невідомий кут ромба.
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
ВІДПОВІДЬ: 70°
ЗАДАЧА:
Знайдіть
кути ромба, якщо основа перпендикуляра, опущеного з вершини тупого кута, ділить
сторону ромба навпіл.
РОЗВ’ЯЗАННЯ:
З
умови завдання маємо:
АВСD
– ромб.
Потрібно
знайти кути ромба.
∆ АВD – рівнобедрений
з основою АD,
значить ∆ АВD – рівносторонній.
∠ А
= 60°,
∠ А = ∠ С
= 60°,
ЗАДАЧА:
Яку
фігуру одержимо, якщо послідовно сполучимо середини сторін ромба ?
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
Сторони одержаного чотирикутника є середніми лініями трикутників, що їх утворюють діагоналі ромба з його сторонами, а тому вони паралельні до діагоналей. Діагоналі ромба взаємно перпендикулярні, отже, і суміжні сторони одержаного чотирикутника теж; тому побудований чотирикутник є прямокутником.
ЗАДАЧА:
Знайти невідомий кут ромба.
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
∠ АСК = 40° (протилежні кути ромба рівні).
∆ АСК –
рівнобедрений (сторони
ромба рівні).
Тому
кути при основі АК
рівні. За властивістю кутів ромба маємо
х + х + 40° = 180°.
Тоді х = 70°.
ВІДПОВІДЬ: 70°
Завдання до уроку 23
Інші уроки:
- Урок 1. Точка і пряма
- Урок 2. Кут
- Урок 3. Паралельні і перпендикулярні прямі
- Урок 4. Коло
- Урок 5. Кут і коло
- Урок 6. Трикутник (1)
- Урок 7. Трикутник (2)
- Урок 8. Прямокутній трикутник (1)
- Урок 9. Прямокутній трикутник (2)
- Урок 10. Рівнобедрений (рівносторонній) трикутник (1)
- Урок 11. Рівнобедрений (рівносторонній) трикутник (2)
- Урок 12. Периметр трикутника.
- Урок 13. Периметр рівнобедреного трикутника
- Урок 14. Трикутник і коло
- Урок 15. Прямокутний трикутник і коло
- Урок 16. Рівнобедрений трикутник і коло
- Урок 17. Чотирикутники
- Урок 18. Паралелограм
- Урок 19. Периметр паралелограма
- Урок 20. Прямокутник
- Урок 21. Периметр прямокутника
- Урок 22. Квадрат
- Урок 24. Периметр ромба
- Урок 25. Трапеція
- Урок 26. Рівнобічна трапеція
- Урок 27. Периметр трапеції
- Урок 28. Чотирикутник і коло (1)
- Урок 29. Чотирикутник і коло (2)
- Урок 30. Многокутник
- Урок 31. Правильний многокутник
- Урок 32. Осьова і центральна симетрії
Комментариев нет:
Отправить комментарий