Виразимо обсяг
усіченого конуса через площі основ.
Vус. кон.
= 1/3 πH (R2 + r2 + Rr) =
= 1/3 H (πR2 + πr2 +
πRr) =
= 1/3 H (S1 + S2 + √͞͞͞͞͞S1S2),
де S1 і
S2
–
площі основ.
ЗАДАЧА:
Радіуси
основ зрізаного конуса дорівнюють 8
см і
6 см, а його висота – 3
см. Знайдіть об’єм зрізаного конуса.
РОЗВ’ЯЗАННЯ:
V = 1/3 H (S1 + S2 + √͞͞͞͞͞S1S2).
V = 1/3 π∙ 3(64 + 36 + √͞͞͞͞͞64∙36)
=
= π(100
+ 8∙6)
= 148π (cм3).
ЗАДАЧА:
Відро
у формі зрізаного конуса має радіуси основ – 12 см
і 18 см, твірну 20 см. Знайдіть об’єм відра.
РОЗВ’ЯЗАННЯ:
AC = AO1 – BO = R – r = 18 – 12 = 6 (см).
Оскільки
∆ АВС
– прямокутний, то за теоремою Піфагора
V = 1/3 π∙ 19(144 + 324 + √͞͞͞͞͞144∙324)
=
≈
6,3π(468 + 12∙18) ≈ 4309,2π (cм3)
ВІДПОВІДЬ:
4309,2π см3
ЗАДАЧА:
Об’єм
зрізаного конуса дорівнює 248π
см3,
його висота 8
см, а радіус однієї з основ – 4 см. Обчислити бічну поверхню зрізаного
конуса.
РЕШЕНИЕ:
Sб = π(R1 + R2)
l,
де R1, R2 –
радіуси основ, l = АВ – твірна. За відомим об’ємом зрізаного конуса
Vус. кон. = 1/3 πH (R2 + r2 + Rr)
та
його висотою знайдемо радіус другої основи з рівняння:
248π = 8/3 π (42 + 4R2 + R22),
R22 + 4R2 + 16 = 93,
R22 + 4R2 – 77 = 0, R2 = 7 см.
Отже, АО = 4 см, ВО1 = 7 см, тоді провівши висоту АК прямокутної трапеції АВО1О, одержимо
ВК = ВО1 – КО1 =
= ВО1
– АО
= 7 – 4 = 3 (см).
Sб =
(4
+ 7)π√͞͞͞͞͞73
= 11π√͞͞͞͞͞73 (см2).
ВІДПОВІДЬ: 11π√͞͞͞͞͞73 см2
3 : 11 : 17,
а об'єм дорівнює 815π см3. Знайти повну поверхню зрізаного конуса.
О1А = r = 3х,
ОВ = R = 11х і
АВ = L = 17х.
За умовою задачі об’єм зрізаного конуса 815π, отже,
Звідси х = 1 см, тоді
Завдання до уроку 14
- Урок 1. Одиниці вимірювання об'ємові
- Урок 2. Об'єм прямий призми
- Урок 3. Об'єм похилої призми
- Урок 4. Об'єм правильної призми
- Урок 5. Об'єм прямого паралелепіпеда
- Урок 6. Об'єм похилого паралелепіпеда
- Урок 7. Об'єм прямокутного паралелепіпеда
- Урок 8. Об'єм куба
- Урок 9. Об'єм піраміди
- Урок 10. Об'єм правильної піраміди
- Урок 11. Об'єм зрізаної піраміди
- Урок 12. Об'єм циліндра
- Урок 13. Об'єм конуса
- Урок 15. Об'єм кули та її частин
- Урок 16. Тіла обертання
- Урок 17. Комбінації тіл (2)
- Урок 18. Правильні багатогранники
- Урок 19. Об'єм подібних тіл
Комментариев нет:
Отправить комментарий